1 2

» Pozvánka na 22. expedici mládeže | 19.07.2020

Poloniny Bieszczady 2020. Kdybychom ve střední Evropě hledali divoký kout přírody, kde je možné zahlédnout stopu vlka, uslyšet medvěda či dokonce spatřit zubra, pak je třeba se vydat do hraničního trojmezí Ukrajiny, Polska a Slovenska. Právě tam se vydáme na 22. diecézní expedici mládeže.

» Pozvánka na XXI. diecézní expedici mládeže | 28.02.2019

Srdečně zvu mládež od 16 let na XXI. expedici. V letošní roce navštívíme Srbsko, Kosovo, Bulharsko a Rumunsko. Expedice se uskuteční od 17. do 26. července 2019.  » soubor ke stažení

» Pozvání na setkání expedičníků | 24.02.2018

Milí přátelé, s volným časem je to složité ale pokud se to podaří Vám, pak bych se s Vámi rád setkal během jedné „ušetřené“ soboty. Zvu Vás na celodenní program v sobotu 24. února. Sraz bude na vlakovém nádraží ve Žďáru n/S. v 9:30 hod.  » soubor ke stažení

» 16. diecézní expedice Kréta 2014 - ON-LINE ZPRAVODAJSTVÍ | 22.07.2014

Přinášíme Vám on-line zpravodajství z letošní diecézní expedice mládeže na Krétu. Zpravodajství je přepisem sms zpráv od otce Vladimíra Záleského. Poslední aktualizace: úterý 22.7. v 16:02.

» 16. expedice - KRÉTA 2014 | 09.02.2014

Středomoří nás uchvátilo natolik, že naše další výprava bude směřovat na Krétu - největší řecký a celkově pátý největší ostrov ve Středozemním moři. Je to zvláštní hornatá nudle, osmkrát delší než širší.

» 15. expedice - SARDINIE a KORSIKA 2013 | 10.09.2013

Chrochtání polodivokých prasat na Korsice, bimbání zvonků ovcí toulajících se po sardinských horách či mlčení želvy v údolí, bublání vodotrysku kosatek koupajících se v moři někde mezi dvěma ostrovy: zvuky/nezvuky naprosto odlišné. Stejně tak ostrovy Korsika a Sardínie – cíle letošní expedice.

» 14. expedice - PIRIN 2012 (Bulharsko) | 10.09.2012

Vichren. Mramorová pyramida, třetí nejvyšší hora Balkánu. I to byl jeden z cílů letošní expedice do pohoří Pirin.

» 13. expedice – UKRAJINA 2011 | 28.07.2011

Ukrajina, krajina krajně ukrytá, Karpatami pokrytá. Stala se mým prázdninovým středobodem. Než jsem do 365,25 dne napočítala, seděla česko-ukrajinská posádka v pohodlí bílé expediční Scanie.

» ONLINE zpravodajství z 13. diecézní expedice – Ukrajina 2011 | 25.07.2011

PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZOVÁNO - Poslední aktualizace: 25.7.2011 v 21:30 - V tomto článku můžete sledovat živé ONLINE zpravodajství z diecézní expedice, které nám chodí z Ukrajiny prostřednictvím SMS zpráv. Putujícím přejeme dobré cesty!

» 12. expedice - Albánie 2010 | 31.07.2010

Byla, nebyla (byla, za sedmero horami a devatero řekami v Brně na Petrově ) neděle 19. 7. A v ten den nasedalo 45 zemních tvorů (říká se jim lidé) do bílého korábu s kolečky. V očích jsem jim přečetl jedno – a to byl cíl cesty. ALBÁNIE. V příloze si můžete stáhnout expediční kroniku.  » soubor ke stažení

» 11. expedice – Finsko 2009 | 02.08.2009

Když se řekne Finsko, co si asi tak člověk, který tam nikdy nebyl ( což byla většina z nás, kteří jsme se do této země vydali), představí? Určitě jezera – jsou nádherná, viděli jsme jich spoustu, hlavní město Helsinky, které nám díky deštivému počasí neukázalo svoji nejhezčí tvář, a do třetice i finskou vodku (která, teď už můžeme potvrdit i my, patří opravdu k nejlepším na světě).

» 11. expedice - Finsko - Kondiční víkend | 10.05.2009

Kondiční víkend pro účastníky expedice Finsko 2009 jsme prožili od 8. do 10. května na skautské loděnici v Ivančicích u Brna.

» 10. diecézní expedice mládeže do Moldávie | 01.08.2008

Cílem letošní jubilejní desáté diecézní expedice mládeže byla Moldávie, a to jak rumunská část nesoucí tento název, tak samostatná Moldavská republika – jedna z republik bývalého Sovětského svazu.

» Aktuální SMS zpráva z 10. diecézní expedice mládeže | 25.07.2008

Srdečně zdravíme z expedičního putování. Po dvoudenním vandru s návštěvou nádherných malovaných klášterů na rumunsko-ukrajinských hranicích a noční prohlídce města Iasi jsme bez problémů překročili hranice do Moldávie. I zde obdivujeme mystiku pravoslavných klášterů, krásnou přírodu, oceňujeme chuť místního vína i laskavost místních lidí. Vaši expedičníci

» Plán 10. expedice - Moldavsko 2008 | 20.07.2008

„Propadl jsem zvláštní chorobě, kterou jsme my, kteří jsme jí postiženi, nazvali karpatskou nemocí. Zdá se, že je nevyléčitelná. Jeden z mých dobrých přátel ji vystihl pozměněnou antickou větou: Kdo se jednou napil z karpatské studánky, musí se tam vracet navždy.“ Julius Komárek – Lovy v Karpatech

» 10. expedice - Kondiční víkend | 24.05.2008

Přípravy víkendu začaly již v pátek ráno: P. Šagi vršil na vozík spousty táborových potřeb, dokoupil se Zdeňkem proviant a vyrazili na Ochoz. Mraky se honily až do odpoledne, ale podvečer dal tušit, že víkendové počasí se vydaří...

» 9. expedice - Sicílie 2007 | 01.07.2007

Cílem expedice byla nejjižnější část Itálie a především Sicílie. Naše cesta začala v neděli 15.7. - jako každý rok, prosbou o požehnání v brněnské katedrále. První zastávkou bylo poutní místo Asissi. Zde jsme poprvé naplno pocítili tíhu tropického horka... První nocleh jsme domluvili s barmanem v parku starého cisterciáckého kláštera ve Fossanově. Usínali jsme takřka pod okny cely, kde kdysi usnul naposledy svatý Tomáš Akvinský. Další poutní zastávkou byl benediktýnský klášter Monte Cassino. Cestou na jih Itálie se zvyšovala teplota a počet lesních požárů...

» 8. expedice - Irsko 2006 | 01.07.2006

První kilometry této expedice vedly po východním pobřeží ostrova, kde jsme navštívili centrum, kde působil jeden z patronů Irska sv. Kevina, v údolí Glendalough. Ne příliš příjemné dojmy ze špinavého hlavního města Dublinu jsme si zlepšili návštěvou starých hrobek, rozvalin klášterů a poutního místa Knock. Vlastní malou pouť jsme vedli nahoru na horu sv. Patrika. Po rybičkách v konzervách leckdo zatoužil po rybě na jiný způsob a to v podání „fish and chips“ v městečku Galway. Celé západní pobřeží a následnou cestu zpátky absolvoval náš autobus pouze z jedním zrcátkem. Po návštěvě měsíční krajiny v národním parku Burren a promočeném dvoudenním vandru poloostrovem Dingle přišla tolik očekávaná návštěva palírny irské whisky v Midletonu, která byla samozřejmě spojená s ochutnávkou.

» Expediční zpravodaj 5. - 7. expedice | 01.08.2005

V příloze si můžete stáhnout expediční zpravodaj 5. - 7. expedice (Banát 2003, Španělsko a Portugalsko 2004, Rodna 2005).  » soubor ke stažení

» 7. expedice - Rodna 2005 | 01.07.2005

Pohoří Maramureš na rumunsko-ukrajinské hranici se říká bezcestné hory. Prožili jsme v té divočině krásný i když deštivý vandr, který skončil... no byli jsme nakonec rádi, že skončil zpátky v Rumunsku a že si nás na té Ukrajině, kam část výpravy zabloudila, nenechali. Mohli jsme potom při putování Rodnou poznat, jak drsně krásný je život pastevců v pěnišníkových horách. Jejich psů jsme se trochu báli, ale oni sami jsou pohostinní a ačkoli někteří expedičníci byli k nabízeným sýrovým specialitám skeptičtí, nebylo se čeho bát. Na zpáteční cestě jsme už jen ze sebe smyli pot a únavu v maďarských lázních Hajdosoboslo a po mši s maďarskými krvežíznivými komáry a tanečním večeru za svitu svíček a čelovek, jsme se vraceli domů, abysme letos mohli zase vyrazit.